..and the story continues.. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu ..and the story continues.. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu

..and the story continues..

Door: Dasha

Blijf op de hoogte en volg Dasha

22 Oktober 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Dobrý vecer!
En toen dacht ik, ik laat weer eens wat van me horen! Ik heb drukke dagen achter de rug! En vandaag was ook niet niks. Zeker niet omdat ik niks te eten had toen ik 's avonds thuis kwam, omdat mijn huisgenoten alles hadden opgegeten!! Maar ik heb diep in- en diep uitgeademd en ik ben een pizza gaan eten bij de pizzeria hier dichtbij. En nu zit ik weer lekker binnen met een goeie oude staropramen (bier)!
Mijn Tsjechische cursus gaat zijn gang.. alleen hobbel ik er nog steeds een beetje achteraan met de grammatica.. Het is zooo moeilijk.. Maar met het luisteren en discussiëren verveel ik me helemaal dood.. Lastig!
En dan de banenjacht.. WOW! Ik heb na vandaag 7 sollicitaties in 10 dagen achter de rug!!! En sommige waren echt NIET leuk! Zeer onaangenaam, zeker de twee bij hotel intercontinental! Wat een onaardige mensen daar zeg! Maar het was allemaal wel ergens goed voor! Ik heb een baan aangeboden gekregen bij teamtrackers. Het is een callcentre voor meerdere vliegmaatschappijen. Dat is de plek waar je naartoe belt als je baggage kwijt of beschadigd is. En ik kan daar mijn Nederlands en Engels gebruiken. Er is alleen nog wel een probleempje met mijn bankrekening. Ik heb er hier in Tsjechië namelijk geen, omdat ze onwijs duur zijn! Echt pure afzetterij! Maar als ik bij teamtrackers zeg dat ik geen rekening heb, zullen ze het misschien raar vinden. Ze zeiden namelijk dat ze iemand zoeken voor minimaal 1 jaar... en ik heb niet gezegd dat ik weer plan om terug te gaan naar Nederland. Ik krijg anders namelijk NERGENS een baantje als ik daar eerlijk over ben! Maar er is een mogelijkheid dat ik mijn oma's rekening hier kan gebruiken. We zullen zien. Ik houd jullie sowieso op de hoogte!
Verder heb ik besloten dat ik mijn stinkende best ga doen om een leven op te bouwen hier. Dus.. ik ben op internet gaan zoeken naar mensen om te ontmoeten. Tot nu toe heb ik drie mensen via expats.cz ontmoet. Twee daarvan zijn super aardig en heb ik al een paar keer gezien. Een vrouw uit Ierland die hierheen is verhuist voor haar Tsjechische vriend. En een andere vrouw uit Canada die hier een jaar voor werk is. Er staan al enkele andere meetings met hen gepland! :) De derde persoon die ik heb ontmoet was een Tsjechisch student. Hij wilde zijn engels verbeteren en ik mijn tsjechisch, dus we vonden dat dat wel goed uitkwam. Het was eerst heel gezellig, maar toen vroeg hij opeens helemaal uit het niets of ik hem wilde zoenen... NEE!! WTF?! En toen wilde ik wel snel naar huis!! :S Ook heb ik al leuk gebabbeld met mijn medecursisten. Ik kan het erg goed vinden met een Amerikaanse, die hier Engels les geeft. Met mijn huisgenoten kan ik het minder goed vinden. We praten niet heel veel en ik denk niet dat we samen gaan optrekken. Ik vind het ook zo raar dat ze mijn eten opeten.. :( Het gekke is dat ze het niet door hebben. Ze vinden het heel normaal om het eten te delen. Ja, ik niet, ik zit niet aan hun eten. Als ze het nou zouden vragen, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar van alles dat ik koop, eet ik zelf minder dan de helft. En dat klopt niet!

Nu weten jullie ongeveer hoe ik mijn daagjes hier vol krijg. Meestal een sollicitatie gesprek en daarna nog boodschappen doen, mensen meeten of door Praag slenteren! Heeerlijk is dat! Lekker in mijn eentje met mijn gedachten en een muziekje door de stad wandelen. Vandaag ben ik er ook met mijn fotocamera opuit getrokken en een paar zeer mooie kliekjes geschoten! :) Voor de mensen die mijn Leiden foto's (ckv eindwerkstuk) hebben gezien, dit worden mijn Praag foto's! :) Ik zal er ook een paar op deze site zetten!
Ik laat snel weer wat van me horen!
Xx Dasha

  • 22 Oktober 2009 - 21:49

    Kerstin:

    Heeeey lief vriendinnetje,
    zat net aan je te denken, want een van mijn huisgenoten is vanavond naar praag vertrokken.. ik ben nu vooral bezig met mn tentamens en heb zoals gewoonlijk in de module geen reet uitgevroten dus moet nu erg veel doen :( ach eigen stomme schuld natuurlijk. Maar wel heel stom he dat je huisgenoten zo doen... beetje vreemd, niet? nja... heb je geen vrienden bij je cursus?? of zijn die allemaal ouder enzo... weetje... ik zat te denken.. miss kom ik wel n weekendje langs :D Heb trwns nog steeds mn mp3 niet opgehaald XD vergeet het steeds haha!
    Anyways heeel veel liefs van mij!! XXx

  • 23 Oktober 2009 - 07:53

    Lianne:

    dagdag dappere dodo!

    Een leugentje om eigen bestwil kan geen kwaad hoor ;) ze hebben een hele goeie aan jou dus ze zullen wel blij met je zijn! en leuk dat je ook wat andere mensen ontmoet hebt! maar die jongen dan.., das ècht weer bizar, gaan bijna je vooroordelen over buitenlanders kloppen.. maargoed.

    Ik zit nu na een heeeerlijk ziek nachtje (en nee ik ga niet in details trekken) proberen of ik een ontbijtje binnenhoud, en dan ga ik toch maar naar de TU voor mn tentamen :S voor de rest is het hier wel leuk hoor, dus maak je geen zorgen, vind delft helemaal fijn :D

    op de iets lastigere momenten; Succes! (en kijk maar ff naar mn beertje) en op de andere momenten enjoy!

    LIEFS X

  • 23 Oktober 2009 - 08:59

    Anneline:

    <3 zie mail=) ben blij dat je je weg redelijk gevonden hebt! jammer van die huisgenoten, ik zou er gewoon wat van zeggen of hun dingen opeten=D ilu! xxx

  • 23 Oktober 2009 - 18:59

    Linda:

    Hey toppertje !!

    Ben wel benieuwd hoe het nù met je blaren gaat..
    Volg je hart en doe wat goed voelt.. en zie ;-))
    Hukjes uit Almere

  • 24 Oktober 2009 - 14:13

    Claudine:

    Hi Dasha, we blijven zo mooi op de hoogte, leuk! Veel succes met de banenjacht en met je huisgenoten ;-) Liefs, Claudine, Paul, Nina & Robbie

  • 25 Oktober 2009 - 12:47

    Alenka:

    Dobty vecer!
    Jak se neska mame!?
    JA dobre! A nezapomen to rytz tomu pavlice a suzance!
    XX Alenka
    JA TE MILUJU

  • 30 Oktober 2009 - 12:37

    Laura:

    Leuk om jouw avonturen zo bij te houden, en je hoeft je daar niet te vervelen zo te lezen... Veel succes verder!

  • 05 November 2009 - 15:01

    Jenneke:

    Hallo collega.
    Met genoegen naar je foto's gekeken. Wel een beetje nieuwsgierig wat je nu zoal aan het doen ben??? Heb je al iets van werk gevonden. Is het contact met je medebewoners al iets beter? Wat veel vragen?
    Afgelopen zondag je gemist!!!!!!! uit eten met alle collega's.
    XXXXjenneke

  • 06 November 2009 - 06:35

    Lianne:

    mooie foto's! lekker brede stoepen ook ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dasha

Actief sinds 10 Sept. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 26053

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 15 November 2017

Stage in Australië

01 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Paradise!

04 Oktober 2009 - 16 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: