Na meerdere requests! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu Na meerdere requests! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu

Na meerdere requests!

Door: Dasha

Blijf op de hoogte en volg Dasha

05 November 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Bonjour allemaal!
Na meerdere request weer een nieuw reisverslag! Ik wilde niet te vaak iets schrijven, omdat het dan niet bij te houden is. Maar if you demand, I will deliver!
Wss merken jullie al dat ik veel Engels in mijn systeem heb zitten. Een paar dagen geleden realiseerde ik me dat ik hier in Praag meer Engels spreek dan Tsjechisch! Hoe ironisch! Maar ja, het komt omdat ik veel buitenlanders ontmoet en ik Engels met hen communiceer. EEENNN.. daarnaast gebruik ik bij mijn baan alleen maar Engels! JAJA! Ik heb een baaantje! En het is het baantje bij teamtrackers! :) Helaas is er wel een hele negatieve kant aan. Ik moest dinsdag 3nov beginnen met een 5daagse training (waar ik dus nu middenin zit) en Dennis zou de 4de komen. Ik zou dan nauwelijks tijd voor hem hebben en ik kon geen andere datum beginnen. Nu is Dennis (L) zo lief geweest om 2 weekjes later te komen, maar het heeft wel centjes gekost en ik weet niet hoe ik nu nog 2 weken moet gaan wachten. Maar ik zit nu dus middenin de training! De eerste dag was hell!!!! Ze bedolven ons met informatie! Vandaag heb ik al enigszins de info verwerkt en weet ik hoe ik met de programma's die ze gebruiken moet omgaan. Helaas zit ik momenteel wel met allemaal codes in mijn hoofd..
WM DAH CDGAF12345
WM AAH CDGAF12345
FF PAP ADV NO NEWS
FF PAP ADV WAIT FWD
WMPN, WMPB, WMPF, WMPL
AMD JI111111
DAC LRH
DAN VIENNA
AHL, DPR, DOH
enz.enz.enz. (note: de CGDAF12345 kan van alles zijn! het zijn PIR's: file reference number) Ik hoop zó dat jullie oortjes nu klapperen en ik een beetje respect van jullie krijg! :D Morgen gaan we langer naar het platform (waar ze de telefoontje opnemen en behandelen) en dan ga ik wss mijn eerste telefoontje behandelen.. en zaterdag de hele dag! Op zich is het telefoneren niet moeilijk.. maar de files lezen is lastiger! Je kan makkelijk iets over het hoofd zien.. het ziet er namelijk uit als van die oude computer programma's. zwart scherm, groene letters en allemaal afkortingen!
Maar genoeg over de baan. Ik heb btw uiteindelijk ook een baan aangeboden gekregen bij intercontinental! Die heb ik dus vriendelijk afgewezen! :P
In mijn vorige verslag zei ik dat ik mijn stinkende best zou doen om mensen te ontmoeten. Nou dat is aardig aan het lukken! Ik heb vriendjes gemaakt met een Amerikaanse bij de Tsjechisch cursus. Ze heeft me vorig weekend ook uitgenodigd voor halloween! WOW!! Mijn eerste halloween en het was GEWELDIG! toen ook veel nieuwe persoontjes ontmoet! :) En nu bij de training van mijn werk ook al leuk met de mensjes gebabbeld! Verder heb ik vandaag op expats.cz ook een berichtje achtergelaten om Tsjechische mensen te ontmoeten.. dat heb ik wel nodig zoals ik al zei! ;)
Dan de huisgenootjes.. hmmpf.. Ze eten mijn voedsel niet meer, maar het is niet veel soeps. Het meisje is een beetje raar. Ze heeft een heel arrogante attitude. Volgens mij voelt ze zich beter en heeft ze het gevoel dat ze zich om me moet bekommeren, omdat ze ouder is en Tsjechisch. Maar wss is ze onzeker of jaloers ofzo.. dus ik ga gewoon mijn gang gaan en me niks van haar aantrekken!! :)
Verder heb ik ook nog wat familie terug gezien! Heel leuk om ze na zo lang weer te zien! Verder gaat mijn cursus Tsjechisch goed. Ik ben alleen nog wel grammatica aan het inhalen, alhoewel ik er al een stuk meer van snap! En ik heb nog wat meer praktijk oefening nodig! ;)
Nu ga ik er maar weer een eind aan breien, omdat ik in slaap aan het dommelen ben voor mijn laptop! Ik ga zondag echt uitgeteld zijn!
Ik mis jullie allemaal heel erg! Groetjes aan het natte Nederland! (Het regent hier ook hoor, geen paniek! ;))
Xx

  • 05 November 2009 - 21:36

    Martin:

    super dat je een baan hebt ;) gr!

  • 05 November 2009 - 22:24

    Martje:

    Hee Dash! Leuk om weer wat van je te horen; mooi dat je vrienden hebt gemaakt en een baan hebt gevonden! Liefss

  • 06 November 2009 - 06:33

    Lianne:

    mijn respect heb je ;) ik had al moeite met de PLU-codes van de AH, laat staan 8-cijferige dingen met letters en cijfers!
    oh en trouwens. het duimen heeft voor mn opa wel geholpen, dat is allemaal goed gegaan! voor mij iets minder.. maarach, kan ook aan mij liggen :)
    Leuk dat je al zo veel connecties hebt klinkt alsof het wel uit is te houden! Succes met werken (en toch ook veel plezier)!! XX

  • 06 November 2009 - 09:38

    Anouk:

    Daasebaas!
    Leuk, leuk, leuk, klinkt het allemaal! Halloween wordt in het buitenland echt grootster gevierd dan in Holland he? =) Boffen wij even! Supervet om je fam weer even te ontmoeten! Dan communiceer je in het Tsjechisch neem ik aan? Vanuit het zonnige Shanghai (=)) een vrolijke groet voor iedereen daar!
    Xx

  • 06 November 2009 - 18:43

    Neeltje:

    Hee! Ik dacht, ik reageer ook eens! Want ik lees trouw elke keer je blog:) Leuk van je baan! En veel respect voor al die codes;)
    Kus!

  • 18 November 2009 - 14:50

    Marcel Hagen:

    Hoi Dasha,

    sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik heb alles gelezen wat je hebt geschreven, en vind het heel erg dapper wat je doet.( toen ik 18 was was ik lang niet zo ver in mijn ontwikkeling zoals jij nu bent)

    Ik blijf je volgen.

    groetjes Marcel

  • 04 December 2009 - 10:12

    Linda:

    Hey jij daar... wat ben je stil, alles goed ? Hoop dat je druk met werk bent.En dat alles goed gaat.Dikke zoen uit Almere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dasha

Actief sinds 10 Sept. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 26058

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 15 November 2017

Stage in Australië

01 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Paradise!

04 Oktober 2009 - 16 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: