Nog meer slopende daagjes - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu Nog meer slopende daagjes - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu

Nog meer slopende daagjes

Door: Dasha

Blijf op de hoogte en volg Dasha

12 Oktober 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Nou.. ik ben nu echt bijna uitgeteld! Ik had tegen mezelf gezegd dat ik niet te vaak een reisverslag zou schrijven, omdat het anders teveel wordt en misschien zelfs wel een beetje saai. Maar de laatste dagen (vooral vandaag) zijn alles behalve saai geweest! De verslagen zijn natuurlijk ook leuk voor mezelf om later terug te lezen. En vandaag wil ik echt nooit vergeten, dus hierbij! ;)
Zaterdag is mijn mams vertrokken terug naar Nederland. 'S ochtends ben ik vroeg opgestaan en heb ik haar in mijn kloffie (Anouk, is het zo goed gespeld?) uitgezwaaid. Het afscheid was niet heel erg zwaar, maar ik denk dat dat komt doordat ik zo onwijs moe was. Toen heb ik de rest van de zaterdag geslapen! En dat was wel goed, want zondag heb ik heel de dag het internet afgesurft naar baantjes. En ik had me toch een hoofdpijn na een hele dag naar dat scherm kijken! Ik kon er 's nachts niet van slapen.
Dus vandaag werd ik weer wakker uit een slechte nacht zonder rust! En ik had vanochtend toch maar eventjes mijn wekker gezet! Ik had namelijk een hele planning! Ik heb heel de dag het centrum van Praag afgestruind, (weer) op zoek naar baantjes! En ik had al grote (maar dan ook echt grote) blaren, dus je kan je voorstellen dat mijn voetjes wel wat rust kunnen gebruiken. Ik ben tijdens mijn zoektocht ook nog Katka tegen gekomen (de docher van mij moeders neef)! En dat is echt toeval met de hoeveelheid mensen in Praag! Alhoewel ze wel echt overdonderd was en me niet meteen herkende!
Na een lange zoektocht, kwam ik na wat boodschappen om 4 uur compleet gefrustreerd thuis! Om het feit dat er niks echt veelbelovend uitzag. En daar bovenop deed Dennis (L) een beroep op mijn inspiratie, die momenteel dus echt NERGENS te vinden is. Nog frustrerender!
Maar dan... Ik was net thuis en de BEL gaat. (Voor de duidelijkheid: hier gaat de bel dus NOOIT. Alleen als een van de bewoners zijn sleutels is vergeten.) Blijkt het een oud mevrouwtje te zijn, die Pavel zoekt. Pavel zou haar namelijk honing geven die hij van zijn oma had meegekregen en die mevrouw was een vriendin van zijn oma. Maar ze hadden pas om vijf uur afgesproken (het was dus 4 uur) en ze had al een uur naar de straat lopen zoeken. En omdat het hier vandaag zeer koud was en het heel de dag regende (ja, ik heb het mooie weer gejinkst (of hoe je het schrijft) het gaat deze week dus ook SNEEUWEN!), vroeg ik haar naar boven te komen. Zij naar boven en er komt echt een heeeeel klein mevrouwtje binnen. Maar toen... haar mond heeft geen 1 keer stilgestaan!!!! Ze begon mij de les te lezen dat ik nooit vreemden binnen moest laten, want zij had dit en dat en zus en zo meegemaakt. En ik was gek dat ik haar binnen had gelaten. En toen begon ze allemaal verhalen te vertellen en haar telefoonnummer te geven, zodat ik wist dat ik haar kon vertrouwen. Nou, om een (ZEER) lang verhaal kort te houden.. Zuzka kwam half vijf thuis en zij kende het kleine mevrouwtje. Nadat we haar de honing, na lang zoeken, hadden overhandigd, duurde het nog een kwartier voordat ze weg was. Poef.. en toen konden we weer ademhalen. En de smiecht van een Pavel kwam even daarna ook thuis en zei dat hij haar was tegen gekomen, maar haar had ontweken. Grrr!
Rond deze tijd was de frustratie weg en had die plaats gemaakt voor ongeloof. Want ik was ook gebeld door de Intercontinental (hotel) terwijl dat vrouwtje hier nog was. Ze wilden mij op gesprek hebben! Nou, dat begon dus al ergens op te lijken! En toen mevrouw dus weg was had ik ook nog een mail gekregen van iets/ iemand onbekends over mijn telefoonnummer voor een baantje. Toen kwam de frustratie weer even opborrelen, want ondertussen wist ik bij god niet meer waar ik overal mijn CV had achtergelaten of naartoe had gestuurd. Na even op internet te zoeken wist ik weer wie/wat mijn mailde. Het was een vliegmaatschappij die mensen met Nederlands zochten. En zij belden mij toen ik over 5 minuten moest vertrekken naar mijn cursus (16.25) en ik mijn mond vol had met mijn 'avondeten'. Nu ga ik donderdag naar die vliegmaatschappij voor een groepsintervieuw ofzo. Maarja, toen moest ik weer haasten naar mijn cursus. En na weer een les met deels verveling en deels hopeloos naar mijn boek staren, ben ik weer thuis. Z*cht.. thuis.. het voelt echt al als thuis. Alhoewel ik het in Nederland nog nooit zo druk heb gehad!
Maar nu is het echt wel genoeg geweest. Ik heb mijn hart kunnen luchten en jullie laten meegenieten van mijn rollercoasterdag. En nu ga ik echt slapen! Want morgen heb ik om 13.00 een intervieuw bij de intercontinental. Duim voor me!
Xx

  • 13 Oktober 2009 - 05:47

    Lianne:

    Haha wat een drukte! Maar superfijn dat je miss een baantje hebt! toch ook wel chill dat je dan nog een beetje nederlands kunt praten en tegelijk tsjechisch leren!

    Heel veel succes!!! ben nog op tijd geloof ik *duimduim*

    en je verhalen vervelen niet hoor ;) blijf maar lekker je hart luchten!

    Liefs!

  • 13 Oktober 2009 - 06:27

    Alenka:

    SUCCES DASHA!!!
    I LOVE YOU!!

  • 13 Oktober 2009 - 06:51

    Anneline:

    hee daas! ik duim voor je! heel veel succes, zet m op =D

    xxx

  • 13 Oktober 2009 - 08:59

    Dennis:

    Succes lievie!

    Maar ik weet dat het goed gaat komen ;)

    xxxxxxxxxx(L)

  • 13 Oktober 2009 - 13:44

    Dede A Babi:

    Dekujeme za tu informaci, moc hezky jsi to napsala.

  • 14 Oktober 2009 - 11:19

    Ameli:

    Hoi lieve dasha,

    jeetje, wt heb ik een medeljiden met jou!! Arme jij, je word ook echt gewoon een beetje heen en wer gegooid, krijg ik het idee :) Ik hoop heel erg dat het snel lukt om een luk baantje te vinden, want dat is toch wel een beetje belangrijk natuurlijk!! En je oelt je dus al thuis, goed zo!!! Hier heeft het vanacht gevroren, ik werd serieus wakker van het geluid dat iemand zijn autoruiten aan het krabben was!! AAAAH!!! Maargoed, de winter brengt natuurlijk ook weer een heleboel leuke dingen met zich mee (Cadeautjes!!! woehoe!)

    Heel veel liefs van Ameli

  • 17 Oktober 2009 - 10:21

    Linda:

    WOEPIE DUHU POEPIE!!
    Jij gaat ègg wel goed ! Ik duim me de blaren op de duim ;-)
    Is het allemaal goed gegaan?? Zou geweldig zijn wanneer je nu al een job zou hebben!! Wij zijn vannacht met een kleine vertraging thuis gekomen van Kreta. Luwande was 22.00 retour uit Polen/Berlijn.Lu zat in Polen met -5 en sneeuw en wij op Kreta met + 34 ;-).
    Wanneer ben je op msn.. kep wat van je nodig .. dag mop dikke dikke smak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dasha

Actief sinds 10 Sept. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 26052

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 15 November 2017

Stage in Australië

01 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Paradise!

04 Oktober 2009 - 16 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: