De eerste daagjes Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu De eerste daagjes Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu

De eerste daagjes Praag

Door: Dasha

Blijf op de hoogte en volg Dasha

08 Oktober 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Ik ben nu welgeteld vier dagen in Praag! Ik heb zeer veel kunnen regelen en ik ben nog steeds bekaf! Maar dat komt omdat moederlief vanacht besloot om een heel bos om te kappen en niet te stoppen voor al het hout weggevoerd was! :| Killing!
Vandaag hebben mam en ik ff een brake genomen van al het regelen. We zijn een stuk gaan rijden en zijn wat dorpen gaan bekijken. We zijn ook in een museum met speelgoed geweest. Echt heel cool om te zien! Er waren onwijs veel oude speeltjes en de details zijn ongelofelijk! Dat oude speelgoed is 100 keer beter dan het moderne speelgoed! En dat zeg ik omdat ik zelfs met dat oude speelgoed zou willen spelen! :D:D Het was dus zeer gezellig met mijn mams, maar je kon me opvegen toen we thuis kwamen. En ik had al gezegd dat ik zou koken!!! :| 'Just shoot me!', dacht ik! Maar ik heb lekker gekookt en we hebben de enige lekkere wijn die in Tsjechië te vinden is, erbij gedronken. Dus ik val niet meer helemaal om! :)
Maar zoals ik al zei, hebben we zeer veel geregeld. Ik wil jullie niet vervelen, maar ik moet toch even opscheppen over wat we allemaal hebben gedaan in een paar dagen! Ik heb een cursus Tsjechisch, een zorgverzekering hier tot 7 January (met de reis naar NL met kerst verzekerd en dat allemaal voor maar 2100 kronen = 81.50 euro), ik heb een soort OV-kaart voor een maand (waarmee ik heel Praag door kan met al het openbaar vervoer voor maar 260 kronen = 10 euro), ik heb een Tsjechisch mobiel nummer, ik laat me uitschrijven in NL, ik heb de ohra een brief gestuurd dat ik de zorgverzekering opzeg en ik weet hoe ik water, elektriciteit en internet betaal! Dat vind ik toch allemaal wel een schouderklopje waard! :D:D Het enige wat ik nog moet doen is zorgen dat het uitschrijven lukt en de zorgverzekering echt wordt gestopt en ik mijn geld terug krijg en ik moet nog een baantje vinden. Maar er zijn al wel wat mogelijkheden die ik op het oog heb!:) Ik zal een fantastisch werknemer zijn, want hier in Tsjechië is de lokale bevolking niet zo goed in klantvriendelijkheid en ikke wel! :D Ik hoop snel een baantje te vinden, maar het is op dit moment erg moeilijk in Praag.
Dinsdagochtend is Zuzanka ook thuis gekomen. Ik moet zeggen... echt een wereld van verschil in vergelijking met haar broer. Zij is zo vriendelijk en hartelijk en spreekt mij ook persoonlijk aan! Dat heeft die broer van haar dus nog helemaal niet gedaan, behalve dan 'hoi' en 'doei'. Maar miss wordt dat beter als mijn mams weg is. Zij vertrekt zaterdag trouwens weer, dus dan ben ik dit weekend voor het eerst alleen hier. Toch wel spannend, ik weet niet zo goed wat ik moet gaan doen. Maar het lukt vast allemaal wel, denk ik! :)
Nu heb ik wel weer genoeg gebabbeld, dus doeidoei! Het ga jullie goed in Nederland!
Xx
P.s. Ik hoorde dat het in Nederland slecht weer is... hihi, hier nog niet! :D:D

  • 08 Oktober 2009 - 19:44

    Anna:

    Wauw, klinkt gaaf allemaal!

    Maar - heb ik wat gemist - wie is Zuzanka? Of heb ik dus per ongeluk een van je posts gemist?

  • 08 Oktober 2009 - 21:34

    Kerstin:

    Heey,

    ben blij voor je dat alles zo goed gaat en je het naar je zin hebt :D We moeten snel n keer babbelen op skype ^^

    Loooooove,
    Kersje

  • 09 Oktober 2009 - 05:45

    Lianne:

    *schouderklopje*

    goed gedaan meid!
    Ook al leuke dingen gedaan dus klinkt wel mooi allemaal! Fijn dat dt meisje wel aardig is, toch fijn om iemand in de buurt te hebben waar je wel van op aan kunt!!

    tot msn/skype/whateveryoulike!
    X

  • 09 Oktober 2009 - 08:58

    Anneline:

    Hee daas! klinkt goed! hierbij je schouderklopje ook =)
    leuk dat dat meisje wel aardig is, is die jongen opzich ook wel okee, ookal is hij vrij stil?

    wordt gek waarschijnlijk als je moeder weer naar huis is, heb je al mensen ontmoet behalve je roomies?

    heeel veel plezier en kusjes, xxxx

  • 09 Oktober 2009 - 16:12

    Alenka:

    Vandaag scheen de zon wel maar het was poepie koud. Je hebt de sjaal, die ik met heel veel bloed en tranen voor je gemaakt heb, hier achter gelaten dus ik heb het wel oke warm nu:P
    Je moet gewoon lekkr tegen pavel aanlullen:P ;)
    En ik vertel de rest wel met skype! Vaanaf doei!
    JA te miluju na de vse!
    Morgen werk:S
    X ALenka

  • 09 Oktober 2009 - 16:24

    Linda:

    Hey mopski! Wat een tof verslag! Ga zo door! Heel goed gedaan zo allemaal in een korte tijd.APPLAUS !!Maar wij zijn ook goed bezig, Luwande gaat zaterdag naar Polen via Berlijn en Harry en ik gaan zondag om 05.35 vliegen naar Kreta.Jaloers Aja ? ;-)
    Wel wat vroeg he? ;-( Vrijdag retour om 20.30. Omdat we Luwiie willen uitzwaaien èn binnenzwaaien , gaan we niet langer .Gelukkig is het er nu 26 gr. Wil je weten waar lu straks verblijft ?
    www.hosteldeco.com Dag lieverd dikke zoen SMAK

  • 09 Oktober 2009 - 21:13

    Luwann:

    Heeey schatje!
    ff een berichtje om te zggen dat ik super veeel van jou hou weiffie hou je rustig daar he en maak heeel veel lol!

    dikkee dikke dikkee kusss voor mijn zusss ;)

    (L)(L)(L)

  • 11 Oktober 2009 - 13:59

    Jenneke:

    Hallo dasha,

    Wat heb jij een leuke manier van schrijven,het is net of ik je reis zelf aan het maken ben.
    Ga je dus met veel plezier volgen.Veel succes de eerste dagen zonder mama.
    groetje xxxx

  • 11 Oktober 2009 - 14:30

    Ameli:

    Heej, je verdient zeker wel een schouderklopje hoor! (ook al is die van mij een beetje laat... :)) Ik hoop dat je snel een superleuk baantje vindt!!

    Groetjes uit het idd natgeregende NL van Amelietje <3

  • 11 Oktober 2009 - 21:23

    Julie:

    Heej!
    God wat ben ik een slechte vriendin, ik heb je nog helemaal niks van me laten horen sinds je weg bent! SORRY!!!! Heb t werkelijk verschrikkelijk druk gehad met studeren hoewel dat geen excuus is natuurlijk.. Ik bied je hierbij mijn nederige excuses aan, hoop dat je me nog niet haat. Maar ik ben weer helemaal bijgelezen in jouw avonturen (en die van Anouk)en ben, zoals ik ook al bij Anouk zei, lichtelijk jaloers op al jullie avonturen in een verre wereld!! En zoals Ameli al zei, inderdaad een schouderklopje verdient. NOu ik ga tukken, moet morgen al weer vroeg de trein hebben! Kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dasha

Actief sinds 10 Sept. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 26051

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 15 November 2017

Stage in Australië

01 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Paradise!

04 Oktober 2009 - 16 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: