De eerste momenten in Praag! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu De eerste momenten in Praag! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Dasha Wels - WaarBenJij.nu

De eerste momenten in Praag!

Door: Dasha

Blijf op de hoogte en volg Dasha

04 Oktober 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Nou.. ik ben er! Ik ben aangekomen in Praag! Na een autoreis van ruim 9 uur ben ik vanavond om half 7 aangekomen. Maar laat ik bij het begin beginnen!
Gisteravond was ik helemaal aan het eind van mij latijn. Ik had heel de week maar een paar uur per nacht geslapen en 2 oktober heeft me ook niet echt veel slaap gegund. Maaaaar.. dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg, want het was een GEWELDIGE tijd!:) Ik was gisteravond dus best wel een wrak, fysiek en emotioneel. Het was best raar om mijn sleutels in de la te leggen om niet mee te nemen en mijn fiets in de schuur te zetten om een tijd niet te gebruiken.. Al het afscheid viel me ook wel zwaar! Ik had gister dus alles behalve zin om te vertrekken. Maar na eindelijk weer een nacht met meerdere uren slaap, voelde ik me vanochtend al een stuk beter. Nadat ik mijn bed was uitgerold en de laatste spulletjes in de auto had geladen, vertrokken mijn moeder en ik om 5 over 9 uur. De reis verliep best voorspoedig, maar 2 files die gelukkig niet heel lang waren. Op een gegeven moment hebben we ook enorme lol gehad om een vrouw die echt ENORM ongeduldig was! We waren net op een tweebaans weg en het was best druk! En zij maar gasgeven en remmen en inhalen en toeteren en vieze blikken naar andere bestuurders werpen! Echt hilarisch!
Na dus een 9 uur durende reis, kwamen we tussen kwart over 6 en half zeven aan in het appartement. Een donker appartement.. dus dat betekende dat Zuzanka en Pavel er niet waren. (Voor degene die nu een wenkbrauw optrekken: Zuzanka en Pavel wonen ook in het appartement waar ik woon. Ze zijn de kinderen van Jana, een vriendin van Karel. En Karel is weer als een soort tweede vader voor mij en ik ken hem via mijn moeder die hem al haar hele leven kent. Het appartement is dus van Karel) Ik ben me meteen gaan setellen in mijn kamer en heb alles uitgepakt. Ik moet zeggen dat het uitpakken erg snel ging. Rond half negen besloten we maar wat te gaan eten in een restaurantje verderop in de straat. En toen wij wilde vertrekken, kwam Pavel thuis. Eerste ontmoeting. Eerste indruk: lang, ziet er aardig uit, slappe handdruk. We zullen zien hoe hij verder is.
In het restaurant hebben mijn moeder en ik allebei een lekkere salade gehad en een heerlijk Tsjechisch biertje. Dat was voor mij al tè lang geleden dat ik een echt Tsjechisch biertje van de tap had gehad! Dus het smaakte wel! Nu zijn we weer terug in het appartement en hebben we het wirelessinternet wachtwoord van Pavel gehad. Na een heerlijk flesje champagne (Veuve Clicquot) te hebben geopend (cadeau van Scott de vriend van mijn moeder), zit ik nu het thuisfront te informeren. Ik ga me nu langzamerhand klaarmaken voor een heerlijk nachtje rust en morgen gaan we dingen regelen. bleh.. maar.. het moet gebeuren!
Ik laat snel weer wat horen!
Xx

  • 04 Oktober 2009 - 21:21

    Martje:

    Dash! Wat leuk om te horen, fijn dat je veilig aan bent gekomen! Jammer dat ik je niet meer heb gezien joh.. Maar superveel plezier daar! Liefss

  • 05 Oktober 2009 - 10:14

    Rosanne:

    Mooi dat je goed bent aangekomen! Ik hoop dat het snel een beetje went allemaal en dat je superveel plezier gaat hebben =)

  • 05 Oktober 2009 - 10:36

    Laura:

    Mmmm, Tsjechisch bier, klinkt goed... Welk merk? Zeker niet in Ned. verkrijgbaar :(

  • 05 Oktober 2009 - 10:39

    Amelietje:

    Heej daash, wat fijn dat de reis helemaal goed ging! Ik hoop dat je je snel thuis voelt in het verre Praag... Hoe is je kamer? Ben je al een beetje rondgelopen of heb je daar nog geen tijd voor gehad? Veel plezier met iedereen leren kennen!!

    xx Ameli

  • 05 Oktober 2009 - 11:13

    Anna:

    We missen je nuuuuuu al!

  • 05 Oktober 2009 - 11:41

    Yvette:

    Dasha!
    Fijn dat de reis goed is gegaan en je nu lekker kan settelen! Geniet ervan, want voor je het weet ben je weer terug! Je hebt het dubbel en dwars verdiend!
    Heel veel plezier =)
    X

  • 05 Oktober 2009 - 12:56

    Lianne:

    ja slaap doet goed he ;) Zal wel al iets geruster zijn nu je je plekje hebt hoop ik. Succes met al het geregel.. moet idd gebeuren lijkt me.
    Ik wacht op het volgende verhaaltje en tot die tijd veel plezier.

    Oh en hier regent het dus dat hoef je iig niet te missen
    XL

  • 05 Oktober 2009 - 16:00

    Linda:

    Hey , dames, fijn te lezen dat jullie aan zijn gekomen.. teveel gegeten ? ;-)
    Een goede aankomst, lekker eten èn champie , dat is wel een superstart te noemen! Dikke zoen uit het saaie natte donkere Almere.
    Bye the wee, mn enkel is weer ingetaped.. ;-(
    Luf Joe

  • 05 Oktober 2009 - 17:17

    Alenka :

    Ik hou van je en ik mis je zielsveel!
    XX Alenka

  • 05 Oktober 2009 - 17:39

    Anneline:

    Hee daas! wat een verslag:) goed om te horen dat alles goed is gegaan en bevalt=)
    ik ben weer heerlijk ondergesneeuwd in werk (nu meer dan ooit lijkt t) en doet me zeker goed om wat van je te horen!
    hoop dat alles vandaag beetje gelukt is!
    heeeeel veel liefs en kusjes, x x x

  • 07 Oktober 2009 - 09:27

    Anouk:

    DAAS! goed om te horen dat alles bevalt en dat je goed bent aangekomen!
    Heel veel plezier in Praag en doe ze daar de groeten van me! ;)
    Kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dasha

Actief sinds 10 Sept. 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 26046

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 15 November 2017

Stage in Australië

01 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Paradise!

04 Oktober 2009 - 16 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: